hemsida

Hemsida

En pålitlig webb ger en stark bild av företaget

Bild på enheter med användarcase presenterade
Bild på en laptop med en hemsida öppen

Ditt digitala skyltfönster

Din hemsida är en av de viktigaste plattformarna för ditt varumärke. Därför ser vi till att den uppfyller alla dina förväntningar och mer därtill. Oavsett om du behöver en statisk hemsida för att representera ditt företag eller en storskalig onlinebutik, så utvecklar vi en webbsida i gränslandet mellan stil och funktionalitet.

Allt du behöver.

Och lite till.

Vårt team av erfarna utvecklare har en härlig blandning av talang och erfarenhet. Tillsammans har vi gått igenom det mesta och utvecklar löpande alla typer av webbprojekt: webbplatser, landningssidor, e-handel och större plattformar. Så vad du än drömmer om är chansen stor att vi kan göra den till verklighet.
Bild på en iPad med presentation av case
Bild på tre mobiltelefoner

Stora projekt. Mindre uppgifter. Du väljer.

Vårt erbjudande är lika flexibelt som det är brett. Det betyder att vi är din partner både genom större projekt som kräver mer tid och expertis men också att vi alltid är tillgängliga för att leverera mindre till medelstora uppgifter i stort sett on-demand, alltid med blixtsnabba leveranser.

Redo att ge dina användare en bättre upplevelse?

Vi gör det enkelt att få in fler kunder

Snabba, kreativa och duktiga utvecklare som hjälpte oss ta fram en ny hemsida. Rekommenderar starkt!

Att tänka på när du skapar din hemsida

Identifiera dina primära användare

Det här kan tyckas vara självklart, men ni skulle bli förvånad över hur många hemsideprojekt som har slutförts utan en korrekt analys av användarna. För att skapa en webbplats som uppfyller behoven hos era viktigaste målgrupper måste ni först gräva in vem dessa människor är och varför de kommer till er webbplats.

Det är också mycket möjligt att ert företag har flera primära användargrupper, då är det viktigt att särskilja dem i analysen och se hur de differentierar sig.

Förbättra ditt visuella varumärke

När var senast ert företag såg över sin logotyp, färgschema, och användning av fonter? Hur kommunicerar ni med omvärlden? Vilket intryck ger ni? Vad vill ni förmedla? Alla dessa frågor ska besvaras med hjälp av er nya hemsida. Och för att den ska kunna göra det så behöver designern först och främst veta svaren.

En tydligt strukturerad hemsida som på korrekt sätt speglar vad ert företag står för kommer göra att er varumärkesidentitet stärks ordentligt. Det i sin tur, gör att ni blir lättare att komma ihåg, vilket leder vidare till att fler kunder kommer att falla på plats i det långa loppet.

Prioritera mobil användning framför allt annat

Det här borde inte vara någon nyhet för de allra flesta. Idag görs majoriteten av all surfning på nätet via mobiler och er hemsida har därför inget val annat än att vara anpassad för mobil användning.

Google har dessutom offentliggjort att de inte längre kommer visa upp hemsidor som inte är responsiva och mobiloptimerade. Läs mer om det HÄR.

Bygg din hemsida strukturerad och skalbar

Gör aldrig misstaget att bygga en webbplats som bara uppfyller era nuvarande behov. Det kommer göra att ni får lägga ner onödigt mycket tid i längden eller i värsta fall behöva göra om hela spektaklet.

Det är inte bara bra för att kunna bygga vidare på er webbplats kontinuerligt, men också för att det ger en stor ökning av SEO.

Gör det enkelt för era besökare att ta kontakt

Se till att få svar på följande frågor:

Hur vill jag att mina kunder ska kunna nå mig? (E-post, telefon, onlinechatt etc.)

Vilka timmar vill jag vara tillgänglig för mina kunder?

Vem ska ta emot kommunikation från kunder?

Kan vi komplettera med artificiell intelligens eller chatbots?

Tänk alltid på era kommunikationsbehov innan ni bygger en webbplats och gå igenom med ert webbutvecklingsföretag för att avgöra vilka alternativ som passar er.

Lägg till referenser och socialt bevis

Sociala medier är en viktig aspekt av er varumärkesetablering och genom att integrera sociala medier i ert webbplatsinnehåll kan ni öka er varumärkeslojalitet och ge era besökare ytterligare skäl att läsa mer om er.

Det är ett perfekt sätt att dra nytta av både anställdas och kunders kontaktnätverk och genom att bara lägga till dela knappar på sin hemsida så kan ni får mer spridning av ert varumärke. Det gör också att sidan känns mer livfull då innehållet kontinuerligt uppdateras.

Tips:

  • Inkludera foton eller logotyper av era certifieringar för att belysa hur kvalificerad ni är.
  • Inkorporera länkar till företagets sociala medier där det är möjligt.
  • Inkludera foton och länkar till sociala profiler, influencers m.m. som använder er produkt eller stödjer ert varumärke.
  • Inkludera en bloggsida på er webbplats där ni länkar till artiklar och publicerat innehåll som nämner ert varumärke.