Om Projektet
Vi tog oss an utmaningen genom att utföra en grundlig marknadsundersökning för att närmare förstå oss på marknaden och det grundläggande problemet. Det tog inte lång tid innan vi insåg att problemet när det gäller bilhandeln för konsumenterna ligger i själva köpprocessen. Konsumenterna ville helt enkelt att det skulle vara smidigare, lättare och innebära mindre stress. För att skapa en lättare, mer interaktiv och serviceinriktad upplevelse för kunden så skapade vi en helt ny hemsida i wordpress.
Sedan valde vi att använda oss utav personliga annonser på sociala medier där potentiella kunder fick fylla i formulär, och sen sköttes allt online. Vare sig kunder ville sälja eller köpa bilar kunde de få offerter / bilvisningar direkt i mobilen. Vi byggde också en helt ny hemsida för att ge företaget ett mer modernt intryck. ROI på den första kampanjen blev 900 % och nu jobbar vi vidare med både Fikratsson Bil och deras andra bolag Becko Bil.
Utmaningen
Som många bilhandlare i dagens läge stod Fikratsson Bil inför utmaningen att digitalisera sitt företag och nå ut till rätt målgrupper med rätt erbjudande. De hade spenderat stora summor på marknadsföring via sociala medier utan några större framgångar.