Om Projektet
Vår lösning till Eaubottle blev att komprimera mycket av det innehåll som fanns på sidan för att öka hastigheten. Vi tog bort mycket onödigt material och såg till så hela sidan hade en mer högkvalitativ och enhetlig känsla.
Sedan behövde vi se till så att hemsidan också fick trafik, för att se huruvida bounce rate, konverteringsgrad, försäljning m.m. ökade. Det gjorde vi med hjälp av vår effektiva marknadsföringsmodell och fick snabbt upp trafiken till hemsidan. Bounce rate minskade till 30 % och konverteringsgraden ökade väsentligt. Hittills har försäljningen ökat med 300 % och vi jobbar vidare tillsammans för att sprida detta fantastiska företags värderingar, budskap, och konkreta sätt att hjälpa både de i brist på vatten, och de som vill behålla sitt rena vatten kallt.
Utmaningen
Eaubottle behövde en betydligt snabbare webshop med mer inlevelse för att minska den bounce rate (på ca 70%) som de upplevde tidigare. De behövde också öka konverteringsgraden genom en generellt sätt bättre användarupplevelse.