Mötesbokning

Automatisera hela processen

Identifiera målgrupp

Oavsett om du söker nya kunder, samarbeten, eller medarbetare så tar vi fram ett bestämt antal kontakter utifrån dina kriterier som vi når ut till via automatiserade Email och LinkedIn sekvenser.

Checklista för mötesbokning med iMarketing

Systemkonfiguration

Vi sköter allt när det kommer till systemkonfigurationer och integrationer till befintliga system. Vi skriver texter utifrån vad vi vet ger bra respons och du godkänner innan vi kör igång. Resten sker automatiskt.

Resultat

Vi A/B och split-testar löpande olika erbjudanden, rubriker, texter, och annat innehåll för att öka både svarsfrekvensen och kvalitén på de möten som kommer in.

Målet är att uppnå en svarsfrekvens om 20-25% och åtminstone 5 möten per månad per användare. Detta resulterar i en kostnad om 940 kr per bokat möte jämfört med konkurrenter som tar i snitt 2500 kr.

Resultat för mötesbokning

Redo att automatisera er mötesbokning?

Vi gör det enkelt att få in fler kunder

Väldigt seriösa och tydliga i sin kommunikation. På 3 månader har vi fått in 13 möten av god kvalité som redan genererat flera nya kunder. Tack!

Gotlamm
Gotlamm
2022-05-03
iMarketing har ett personligt och engagerat bemötande gentemot oss som kund. De är lyhörda för våra önskningar och behov i allt som har med marknadsföring, annonsering och hemsida att göra.
Katja Lillhage
Katja Lillhage
2022-03-22
iMarketing gjorde min hemsida och jag kände vid första samtalet att de förstod min idé. Jag blev jätte nöjd med hemsidan och upplevde att jag fick fin och snabb service under hela uppbyggnaden av hemsidan. Kan varmt rekommendera iMarketing!
Alexander Stävensjö
Alexander Stävensjö
2021-07-15
Snabba, kreativa och duktiga utvecklare som hjälpte oss ta fram en ny hemsida. Rekommenderar starkt!
Dorothea Paul
Dorothea Paul
2021-04-20
Vi är mycket nöjda med vår nya hemsida och samarbetet med Marketing AB. Särskild med att John Hagö lyssnade av och omsatte våra önskemål så perfekt. Rekommenderas varmt. Dorothea & Stig / cestlavie.nu
Pia Ivarsson
Pia Ivarsson
2021-02-16
Hej Rekommenderar IMG media med ❤️Hade problem med min hemsida tidigare som nu är trygg. Tack för hjälpen. Jag syns mycket bättre nu, än tidigare ,på vanliga annonssidor. Det bästa var deras uppmärksamhet på min önskan med min hemsida. Stort Tack Pia/Gunillafrisörerna
Alexander Rasch
Alexander Rasch
2021-02-13
Tack för all hjälp med våra landningssidor ❤ ökade verkligen våran försäljning
Ludvig Listring
Ludvig Listring
2021-01-12
Super! Väldigt nöjd.

Varför fungerar det så bra?

De största framgångsfaktorerna är att ha en bra grundkälla till de leads man vill nå ut till samtidigt som man har kampanjer som väcker intresse utan att irritera användaren. Genom att kombinera mail och LinkedIn bygger vi upp känslan av att ni finns tillgängliga överallt och att ni gjort er research.

Andra faktorer som påverkar resultaten är erbjudandet man når ut med, rubriker i sina mail, längden på mailen och hur personliga mailen uppfattas som. Även om man förstår att det är ett automatiskt utskick så är sannolikheten att man får svar otroligt mycket högre om man inkluderar personens namn, företagsnamnet, och fler parametrar som bransch, företagsstorlek m.m.

Vanliga frågor och svar

Hur många möten kan vi få in per månad?

För att minimera risken att era emails hamnar i skräpposten hos era mottagare så skickar vi ut max 500 mail per månad per användare. Med 1 användare kan ni alltså räkna med att boka in 5 möten per månad enligt kalkylen vi visar på bilden ovan.

Vad exakt är det vi betalar för?

  • Köpa en ny domän och email för er användare (Detta för att inte riskera att er nuvarande domän påverkas negativt av en kraftig ökning av mailutskick)
  • Vi värmer upp mailen och sätter upp ett nytt konto i systemet
  • Vi integrerar systemet till er LinkedIn och befintligt mailprogram
  • Vi tar fram 500 kvalitativa leads per användare per månad
  • Vi skriver alla texter
  • Vi testar och optimerar löpande sekvenserna för att uppnå högsta möjliga resultat

Vad behöver jag göra?

Som användare behöver du bara vara tillgänglig när vi sätter upp systemet och sen ta de möten som vi bokar in och efteråt hantera dialogen med den potentiella kunden.

Vad skriver ni i mailen?

Vi hjälper er ta fram texter utifrån vad vi sett fungerar bäst i er bransch och för den typen av personer ni vill kontakta. Självklart får ni gå igenom och godkänna allt innan vi lanserar något.