Varför ska vi som företagare
ge oss in på Pinterest?
Köpsug
Pinterest används i stor utsträckning av potentiella kunder; en väldigt stor andel av användarna är ute efter att hitta nya saker att köpa, nya saker som intresserar dem. Effekten är att det är lätt att
omvandla profil- och pin-besökare till betalande kunder, vilket är svårare än med övriga sociala medier där folk primärt är ute efter de sociala interaktionerna (sociala interaktioner är mycket mer
begränsade och sällsynta på Pinterest än på Instagram och Facebook).
”Har ni testat?”-funktionen
Pinterest låter användare ange huruvida de testat en vara/tjänst och betygsätta tjänsten, vilket gör att potentiella kunder som besöker er verksamhets profil direkt får veta att era varor är köpvärda.
Hur hjälper iMarketing oss med Pinterest?
Om ni inte har ett konto hjälper vi er att skapa ett, och vi hjälper er även integrera Pinterest-taggen i er hemsida. Därefter hjälper vi er välja ut bilder, skapa en långsiktig profilstrategi, och föreslår beskrivningar och nyckelord till era pins.
Vår smarta guide hjälper er med vilka bildstorlekar och bildmått ni ska använda, och hur ni ska tänka angående uppladdningar.
När profilen är redo inleder iMarketing annonseringen. Vi hanterar bildval, val av målgrupper, väljer nyckelord och intressen, skapar annonskampanjer, och följer upp resultaten. Allt för att ni ska få så bra resultat med så lite egen tidsåtgång som möjligt.