Skip to main content

Om Projektet

Hedda interiör drivs utav Helena Magnusson och hon har sedan många år tillbaka långsiktiga samarbeten med stora varumärken såsom Happy Homes, Scandic hotels, och Quality hotels. Under 2020 slogs många av hennes klienter hårt av pandemin och därav påverkades också Hedda interiör. Vårt stora problem var att hitta alternativa lösningar att inleda nya samarbeten.

Vi började som vanligt med en djupgående analys av hennes verksamhet och marknaden, för att snabbt inse hur stor potential det fanns på alternativa sociala plattformar. Pinterest visade sig vara den bästa plattformen för deras verksamhet att etablera sig på, växa, och dela med sig av sin expertis inom relevant område. Vi är nu igång med hennes nya tillväxtstrategi på sociala medier där fokus till en början kommer ligga på att öka Hedda interiörs varumärkesmedvetenhet.

Resultaten

  • Ökad varumärkesmedvetenhet
  • Stor ökning av antalet designprojekt

Kund

Hedda Interiör

Projekttyp

Marknadsföring

År

2020